Moteledelse i New York

Business with style!

Mote, ledelsesfag og business i verdens motehovedstad – ved Berkeley College får du en opplevelse for livet.

Den globale moteindustrien har en verdi på 3 000 milliarder dollar, tilsvarende hele tre oljefond. Her finnes det enormt mange arbeidsmuligheter for den som forstår både den kreative og den økonomiske siden av industrien. Berkeley College gir deg muligheten til å studere begge deler i deres semesterstudie i moteledelse: I motsetning til andre rene moteskoler, får du på Berkeley velge både business og økonomifag. Det åpner flere dører når du skal i jobb.

La New York City ta deg ut av komfortsonen – oppdag unike muligheter og få erfaringer for livet.

Din unike opplevelse i New York City

  • Campus midt på Manhattan, NYC!
  • Små klasser, mer individuell oppfølgning.
  • Fleksibel undervisning med morgen-, formiddags- og kveldsundervisning.
  • Forelesere med industrierfaring fra de store motehusene.
  • Over 7000 studenter totalt og nesten 450 internasjonale studenter på campus.

Hvordan fungerer gap year-programmet ved Berkeley College?

Gjennom SONOR søker du opptak ved Berkeley College som study abroad-student. Velg mellom denne skreddersydde studiepakken eller sett sammen fagene dine selv. Din veileder kan hjelpe deg med å plukke ut aktuelle fag for deg.

Når du har fått godkjent fem fag, tilsvarende 15 amerikanske credits er du fulltidsstudent og har rett til støtte fra Lånekassen.

Hva kan jeg studere?

Her lærer du om hva som skjer når i løpet av et moteår, prosessen fra idé til ferdig produkt, produksjonssystemer, markedsføringsprinsipper, merkevareutvikling, PR og mye mer, og du tilegner deg en kombinasjon av teorikunnskaper og praktisk erfaring. Med en slik bakgrunn kan du bidra til å skape interesse for nye stiler og produkter, og jobbe i alt fra små bedrifter til store, internasjonale motehus.

Typiske fag for studiepakken

Provides an overview of how color, fiber, and style trends are determined, researched, and analyzed to develop fashion products appropriate to a brand’s unique selling proposition and target market. Students examine the product development process, learn product lifecycle management fundamentals, develop a product line, and apply strategies to achieve profitability.

Provides an overview and analysis of current color, fiber, and fashion trend, as well as their impact upon sales forecasting. Students will research, analyze, and develop fashion forecasts related to specific seasons in the apparel industry.

Provides an overview of the textiles industry. Students acquire the basic knowledge of fibers, yarns, cloth construction, finishes, and embellishments necessary to determine quality and to make appropriate fabric choices for contemporary fashion apparel and home furnishings. Students learn principles of sustainability as they relate to textile development, manufacturing, and reuse.

 

Provides an overview of how color, fiber, and style trends are determined, researched, and analyzed to develop fashion products appropriate to a brand’s unique selling proposition and target market. Students examine the product development process, learn product lifecycle management fundamentals, develop a product line, and apply strategies to achieve profitability.

 

This course introduces students to the concept of sustainability and its relationship with fashion. STudents will examine the environmental impact of the textile industry, issues concering workers’ right and the economics of a sustainable gloval fashion industry. In addition, the implications of «fast fashion» will be reviewed as students analyze how sustainability issues arae being communicated to the public and how consumer attitudes can impact a fashion brand. This course will include class discussions, research assignments and industry fieldtrips.

This course provides an overview of fashion public relations. Students learn skills and techniques to develop and present fashion brand and colelction to a target auduence, with a focus on a media communications, advertising, and sponsorship.

Examines the ways in which visual presentation is used in a variety of settings. Students learn color theory and principles of visual design and apply this knowledge in venues that include department and speciality stores, malls, and restaurants.

* Merk at dette er typiske fag. Hvilke fag som er tilgjengelig fra semester til semester kan variere noe.

Få gratis studieveiledning

Registrer deg her