Markedsføring i Santa Barbara

Business and marketing in sunny California!

Studer markedsføring i Santa Barbara, en av Californias viktigste turistdestinasjoner!

Markedsføring kan være midt i blinken for deg som er kreativ og liker å være i forkant av utviklingen! En utdannelse innen markedsføring vil gi deg kompetanse i merkevarebygging, salg og konsumentforståelse, og lære deg hvordan du skal skape engasjement for det produktet du jobber med. Ta et semester i markedsføring ved Santa Barbara City College (SBCC) for å starte en karriere innenfor feltet eller for å utvide horisonten din.

 Din unike opplevelse i Santa Barbara

  • SBCC regnes som ett av USAs beste community colleges
  • SBCC har et stort utvalg av fag med høy kvalitet.
  • Foreleserne ved SBCC jobber hardt for at du skal lykkes som student
  • SMC kalles ofte den amerikanske rivieraen, og SBCC ligger kun 175 steg fra stranden!
  • Studerer du ved SBCC får du oppleve Santa Barbaras unike blanding av avslappet surfekultur og Sør-Californias travle og spennende underholdningsindustri.

Les mer om selve colleget hvor all undervisning foregår her.

Hvordan fungerer gap year-programmet ved SBCC?

Gjennom SONOR søker du opptak ved SBCC som study abroad-student. Du velger da den studiepakken du ønsker å ta, slik som denne pakken i markedsføring. Det er mulig å ta ett semester med markedsføring her. Dersom du ønsker å ta et helt år ved SBCC kan du ta ett semester til med andre fag, eller spre markedsføringsfagene utover to semester i kombinasjon med andre fag.

Når du har fått godkjent fem fag per semester, tilsvarende 15 amerikanske credits er du fulltidsstudent og har rett til støtte fra Lånekassen.

Hva kan jeg studere?

I dette studiet lærer du om sosiale media og hvordan du kan konvertere potensielle kunder til brukere. Du får en innføring i hvordan bedrifter bruker markedsføring til å kommunisere via reklame og PR, og du lærer bl.a. å identifisere målgrupper og evaluere og utvikle reklamer. Du får innblikk i salgsstrategier og kundeservice, og lærer om markedsføring i et internasjonalt perspektiv. Du får også en introduksjon til drift og salg over nettet.

Typiske fag for studiepakken

Social Media and self-branding are critical to organizational success in real and digital marketing exchanges. Using social media to convert potential customers into advocates or users.

Study of how businesses use marketing to communicate through advertising and public relations. Topics include identifying target markets, selecting types of media, evaluating and developing ads and implementation of public relations programs.

Study of the principles of sales and customer service. Examines how the differences between buyers and sellers impact sales, purchasing and service decisions. Also briefly reviews the use of marketing research methods.

Theory and practice of marketing on an international scale. Presents information on the global nature of the marketing process and its impact on the effectiveness of firms entering a different market. Special emphasis is placed on economic and business systems throughout the world. Provides information about the Pacific Rim and EC markets and their development.

Survey of electronic commerce and the use of the Internet to conduct business. Includes an interdisciplinary exploration of the issues, trends, opportunities and technologies which shape electronic commerce.

* Merk at dette er typiske fag. Hvilke fag som er tilgjengelig fra semester til semester kan variere noe.

Få gratis studieveiledning

Registrer deg her