Internasjonal Business i New York

Hva er det som skal til for å lykkes internasjonalt?

Det ved de som har studert ved Berkeley College. I dagens arbeidsmarked gjelder det å ha et globalt perspektiv. Det er nesten ingen bedrifter lenger som kun opererer i eget land, nesten alle må krysse landegrenser for å lykkes. Det er der du kommer inn. Et semester ved Berkeley College vil gi deg det perspektivet du trenger for å kickstarte din karriere i internasjonal business.

Herfra er det bare et par stopp til Wall Street – lykke til!

Din unike opplevelse i New York City

  • Campus midt på Manhattan, NYC!
  • Små klasser, mer individuell oppfølgning.
  • Fleksibel undervisning med morgen-, formiddags- og kveldsundervisning.
  • Forelesere med industrierfaring fra de store motehusene.
  • Over 7000 studenter totalt og nesten 450 internasjonale studenter på campus.

Hvordan fungerer gap year-programmet ved Berkeley College?

Gjennom SONOR søker du opptak ved Berkeley College som study abroad-student. Velg mellom denne skreddersydde studiepakken eller sett sammen fagene dine selv. Din veileder kan hjelpe deg med å plukke ut aktuelle fag for deg.

Når du har fått godkjent fem fag, tilsvarende 15 amerikanske credits er du fulltidsstudent og har rett til støtte fra Lånekassen.

Hva kan jeg studere?

Businesstudier gir deg en bred oversikt over hvordan næringslivet fungerer. Studiet dekker en rekke funksjoner for å gi deg et godt grunnlag for å kunne jobbe i en hvilken som helst sektor eller næring. Du vil blant annet lære om hvordan organisasjoner er bygd opp og fungerer, tilegne deg egenskaper i kritisk tenking og analytiske evner, og lære deg kreativ problemløsning og effektive kommunikasjonsegenskaper

Typiske fag for studiepakken

Explores the diverse environment, management concerns, financial issues, and marketing questions faced by international business organizations. Students gain a heightened global awareness as they seek the knowledge and skills needed to function competitively in an increasingly interdependent world.

Introduces the various aspects of international management. Topics include the challenges of managing international organizations, the impact of culture on organizations, and the management of cultural diversity at home and abroad.

Examines various international trade theories, policies, practices and current controversies regarding national trade policies. This course also explores international economic analysis and the influences of the World Trade Organization and international trade agreements on government and corporate trade practices.

Introduces concepts of marketing in an international setting. This course addresses the global issues that challenge marketers. Topics include techniques for entering and exploiting international markets, the elements of an international marketing mix, and the cultural influences on marketing management and strategies.

 

* Merk at dette er typiske fag. Hvilke fag som er tilgjengelig fra semester til semester kan variere noe.

Få gratis studieveiledning

Registrer deg her